فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اهمیت نور ماه در عکاسی شبانه

 

توجه به ماه در عکاسی شبانه

همانطور که عکاسان حرفه ای به نور خورشید برای عکاسی در روز اهمیت می دهند برای عکاسی در شب هم به نور ماه اهمیت می دهند. وقتی که ماه در افق پایینی قرار می گیرد طول سایه های اشیاء بلندتر می شود و از طرف دیگر هر چه زاویه تابیدن ماه عمودی تر باشد سایه ها شدید تر و کوچکتر خواهند بود.

فاکتور دیگری که اهمیت دارد شدت نور ماه است این شدت با یک دوره ۲۹٫۵ روزه کم و زیاد می شود. ماه کامل کمک می کند تا دهانه لنز شما کمتر باز بماند و در عین حال عمق میدان مناسبی حاصل می شود، اما یک شب بدون ماه می تواند موقعیت مناسبی برای عکاسی از ستارگان فراهم کند. همچنین می توانید برای عکاسی در شب از ترکیبی از نور مصنوعی و نور ماه استفاده کنید.

mah2

اندازه گیری زمانی که سنسور یا فیلم در معرض نور قرار می گیرد نیاز به دانش و تجربه دارد. برای شروع می توانید از f/2.0 و ۳۰ ثانیه در آیزو ۱۰۰ استفاده کنید. و زمان باز بودن شاتر را بین ۱ تا ۴ دقیقه تنطیم نمایید.

عامل دیگری که کمتر به آن توجه می شود و در عکاسی روز هم رخ می دهد ولی در عکسی شبانه تاثیر بیشتری دارد جابجایی منبع نور است فرقی نمی کند این منبع نور خورشید باشد یا ماه. وقتی که سنسور یا فیلم عکاسی زمان زیادی در معرض نور قرار می گیرند یا به عبارت ..................


موضوعات مرتبط: درس هفتاد و دو اهمیت نور ماه در عکاسی شبانه ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:, | 8:3 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon